Nie tak dawno inspektorzy handlowi przebadali różne promocje w supermarketach na terenie całej Polski. I co się okazało? Że co czwarta "super- okazja" była zwykłym oszustwem.
Albo specjalnie z powodu promocji podwyższono jakiemuś produktowi cenę, albo kosztował on więcej niż w gazetce sklepowej, albo za "gratisowe" mydło czy gąbkę trzeba było jednak dodatkowo zapłacić.
Specjaliści od marketingu stosują wiele tricków abyśmy wydali więcej pieniędzy niż zamierzamy.
Jednym z podstawowych jest ustawianie przeszkód, na przykład palet w taki sposób aby omijający je klienci napotkali na swej drodze konkretny towar. Dobre miejsca na tzw. paletowej wyspie na środku tej drogi rezerwuje się nawet z rocznym wyprzedzeniem. Wszystko po to, żeby klient wręcz potknął się o towar - i kupił jak najwięcej.
Kolejną techniką jest tzw. Aromamarkewting, czyli rozpylanie w sklepie zapachu piernika i choinki. Metoda ta najlepiej działa w przyjemnej dla klienta, dość wysokiej temperaturze.
Duże znaczenie ma także rozmieszczenie towaru na półkach. Nieprzypadkowo najdroższe zabawki są ustawione nisko, w zasięgu dłoni i wzroku dziecka.
Po sklepach krążą przyciągające wzrok hostessy, które kuszą nas darmowymi próbkami. Ich zadaniem jest wzbudzenie u klienta zasady wzajemności, czyli oczywiście kupienie towaru.
Robiąc świąteczne zakupy, można jednak zachować zdrowy rozsądek kierując się pewnymi zasadami.
Przede wszystkim, w sklepach nie powinniśmy płacić kartą kredytową. Brak kontaktu z gotówką utrudnia poczucie wydawanej kwoty. Przed udaniem się na zakupy najlepiej zaplanować ile pieniędzy chcemy wydać. Warto też zrobić listę potrzebnych zakupów aby uniknąć niepotrzebnych towarów.
Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?