W Białymstoku i Warszawie pojawiły się spoty reklamowe, na ulicach miast - billboardy, a na portalach społecznościowych - specjalne profile puszczy.
W Białymstoku kampania będzie prowadzona pod hasłem "Puszcza Knyszyńska tuż za miastem", a w Warszawie - "Puszcza Knyszyńska - bogactwo możliwości".
- Puszcza Knyszyńska leży niecałe 5 kilometrów od granic Białegostoku, stanowiąc jego "zielone płuca", o czym warto przypomnieć mieszkańcom miasta - wyjaśnia Maria Nowicka z Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku. - Co roku przyjeżdża też na Podlasie wielu turystów ze stolicy, dla których jednak Puszcza Knyszyńska nie jest jeszcze w pełni rozpoznawalna.
Tymczasem stanowi ona doskonałe miejsce do uprawiania turystyki aktywnej, np. pieszej czy rowerowej. To również bogata historia i wielokulturowość tych ziem, objawiająca się w architekturze, religii, obyczajach kulinarnych.
W promocji mają pomóc dwa wydawnictwa. Pierwsze to przewodnik po Puszczy Knyszyńskiej, w którym znajdują się opisy szlaków pieszych, rowerowych, konnych i kajakowych, a także informacje o gminach, zabytkach i pomnikach przyrody na terenie puszczy. Natomiast "Wielka Księga tradycji kulinarnych Puszczy Knyszyńskiej" opisuje specyfikę i tradycję kulinarną regionu.
Ma też powstać interaktywna mapa Puszczy Knyszyńskiej, pokazująca wszystkie jej walory.
Kampania jest realizowana w ramach projektu "Poznajemy siebie, promujemy siebie", realizowanego wspólnie przez Lokalną Grupę Działania "Puszcza Knyszyńska" i RDLP w Białymstoku. Potrwa do końca roku. Całkowity koszt projektu to 1,5 mln zł, dofinansowany został on z funduszy unijnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?